Stella Artois lanceert eerste wereldwijde sociale impact-campagne: ‘Buy a Lady a Drink’

Stella Artois lanceert eerste wereldwijde sociale impact-campagne: ‘Buy a Lady a Drink’

Maandag 9 februari 2015 — Stella Artois en Water.org lanceren met medeoprichters Matt Damon en Gary White ‘Buy a Lady a Drink’ om een einde te helpen maken aan de lange tochten van vrouwen in ontwikkelingslanden om water te halen. Leuven - In februari heeft Stella Artois, het nummer één Belgische bier wereldwijd, samen Water.org en medeoprichters Matt Damon en Gary White, haar eerste wereldwijde sociale impact-campagne ‘Buy a Lady a Drink’ gelanceerd. De bedoeling is om het bewustzijn rond de wereldwijde watercrisis te vergroten en oplossingen te helpen voorzien. Elke dag zijn vrouwen over de hele wereld samen 200 miljoen uur onderweg om zuiver water voor hun huishouden te halen. ‘Buy a Lady a Drink’ heeft als doel een einde te helpen maken aan deze lange tochten, zodat vrouwen hun eigen levensweg kunnen inslaan.

3 prachtige limited-edition "Chalice" glazen op voet ter ondersteuning van dit goede doel

Naar aanleiding van de campagne ‘Buy a Lady a Drink’ brengt Stella Artois een limited-edition van het iconische “Chalice” glas op voet van het merk. Er werden drie unieke en prachtige glazen op voet ontworpen, die zijn geïnspireerd op traditionele, met de hand gemaakte voorwerpen uit drie van de ontwikkelingslanden waar Water.org actief is, met name textiel uit India, manden uit Ethiopië en aardewerk uit Honduras.

De glazen op voet zijn beschikbaar via Amazon.com in de Verenigde Staten, via Shop.StellaArtois.com in het Verenigd Koninkrijk en via TheChaliceStore.com in Argentinië. Ook in thuisland België zijn er 1 800 glazen te koop. Liefhebbers kunnen hiervoor terecht in het bezoekerscentrum van de Stella Artois-brouwerij in Leuven, waar men bovendien ook een brouwerijbezoek kan meepikken (meer informatie: www.breweryvisits.be). De limited-edition glazen op voet, heuse collectors items, zijn er te koop aan 6 euro per stuk en de volledige opbrengst van de verkoop wordt integraal doorgestort aan Water.org. Daarnaast kan een bijdrage ook gedoneerd worden op www.stellaartois.be en ook deze donatie gaat integraal naar Water.org. 

Eén glas op voet geeft vijf jaar zuiver water aan één persoon in een ontwikkelingsland

Naast de lancering van de limited-edition glazen op voet ten voordele van Water.org, heeft Stella Artois 1,2 miljoen dollar (1,06 miljoen euro) aan Water.org geschonken. De organisatie staat in voor initiatieven rond drinkbaar water, en Stella Artois en Water.org nodigen nu de consument uit om dit doel mede te ondersteunen door limited-edition glazen op voet te kopen. Eén glas helpt Water.org om een persoon in een ontwikkelingsland vijf jaar lang van zuiver water te voorzien. Consumenten kunnen meer te weten komen over de ‘Buy a Lady a Drink’-campagne van Stella Artois op www.BuyALadyADrink.com.

We vinden het een eer om de handen in elkaar te slaan met dit leidinggevende wereldwijde merk dat opkomt om Water.org te ondersteunen en ons te helpen mensen bewuster te maken van de watercrisis.

— Gary White, medeoprichter van Water.org

Bewustzijn is even belangrijk als fondsenwerving. We willen dat mensen het probleem in al zijn complexiteit begrijpen.

— Matt Damon, medeoprichter van Water.org Amerikaans acteur

We zijn er trots op dat we ons aansluiten bij Water.org, Matt Damon en Gary White om hen te helpen mensen bewuster te maken van de wereldwijde watercrisis die meer dan 750 miljoen mensen treft. We steunen de inspanningen van Water.org via donaties en de verkoop van deze prachtig ontworpen glazen op voet.

— Miguel Patricio, Chief Marketing Officer bij AB InBev

Het huidige succes van Water.org toont aan dat we een verschil kunnen maken bij het oplossen van de watercrisis. Water, dat een belangrijk ingrediënt is van onze bieren, is een natuurlijke grondstof die Stella Artois wil beschermen en behouden. We zijn verheugd miljoenen fans van Stella Artois over de hele wereld bij onze inspanningen te betrekken en het iconische glas op voet van Stella Artois als symbool van deze campagne te gebruiken.

— Debora Koyama, Global Vice President van Stella Artois

Creatie van de ‘Buy a Lady a Drink’-campagne

Stella Artois en Water.org hebben gevierde creatieve kunstenaars onder de arm genomen om pakkende films en foto’s voor de campagne te maken, onder wie de voor een Grammy Award genomineerde regisseurs Fred&Nick en de bekende fotograaf Chris Ozer. Ze zijn naar de drie landen waar Water.org actief is, gereisd om echte verhalen van vrouwen vast te leggen op camera. Films en foto’s tonen hoe deze vrouwen te lijden hebben onder de watercrisis en hoe een betere toegang tot zuiver water hun toekomst veranderd heeft. ‘Walking to Water’ en ‘Life With Water’ geven een intiem beeld van de uitdagingen waar vrouwen in ontwikkelingslanden dagelijks mee geconfronteerd worden alsook van de drastische veranderingen die toegang tot zuiver water in hun leven kan teweegbrengen. Al het beeldmateriaal is te bekijken op www.BuyALadyADrink.com.

Stella Artois is één van de drie wereldwijde merken van ’s werelds leidinggevende brouwer AB InBev en wordt met trots gebrouwen in Leuven. ‘Buy a Lady a Drink’ is een internationaal programma in een reeks van initiatieven die AB InBev levert binnen het kader van zijn engagement voor waterbescherming en –behoud. Momenteel voert de brouwer een meerjarig wereldwijd programma uit om waterrisico’s te beperken, waterbeheer te verbeteren, stroomgebieden te beschermen en het waterverbruik te verminderen. Deze inspanningen kaderen in de Droom van AB InBev om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld, waarbij het instaat voor het welzijn van de gemeenschappen. Met ‘Buy a Lady a Drink’ wilt AB InBev haar steentje bijdragen aan het welzijn voor ontwikkelingslanden.

 

Buy A Lady A Drink
Ballad
Ballad Indian
Ballad Honduras
Ballad Ethiopia